Niet alleen BMW pakte net uit met een volledig nieuw model, ook bij Harley-Davidson is het van dat.
De Street 750 wordt gepositioneerd als een stadsmotor, maar dan met de typische Harley-looks en -geluiden.
Voor dit stedelijke model werd een volledig nieuw motorblok ontwikkeld (de Revolution X), dat zijn neus niet optrekt voor vaak stoppen en optrekken. En omdat het een stadsmotor is, heeft de Harley-Davidson Street 750 een smal chassis voor gemakkelijk stadsgemanoeuvreer. Verder is er het voor Harley typisch lage zadel en brede (maar niet té brede) stuur.
Dat Harley hiermee een instapmodel heeft uitgebracht, mag duidelijk zijn. De prijs is nog niet officieel bekend, maar zou rond de 5000 à 6000 euro gaan zitten, de goedkoopste motor in de Harley-stal.
De Harley-Davidson Street 750 heeft een vloeistofgekoelde 749cc V-Twin motor. Er komt ook een Street 500 aan met een 494 cc V-Twin tussen de wielen. Beide volgende lente bij de dealer.
Pingback: Getest: Harley-Davidson Iron 883 | Jean Le Motard