Nieuwe broek: Rev’it Neptune GTX

revit-neptunegtx

Een tijdje geleden was het weer zover: natte piemel. De regenlaag van m’n Rev’it Sand 2 was weer lek geslagen. Natuurlijk kon ik opnieuw naar Eko Motorwear, waar ze me zonder problemen een nieuwe regenlaag zouden geven. Maar na – als ik de tel goed heb bijgehouden – vier nieuwe regenlagen begin je je geloof in de waterdichtheid van de Sand 2 toch te verliezen.

Contact opgenomen met Rev’it in Nederland, die er korte metten mee maakten. Mooie aanbod gekregen waardoor ik m’n Rev’it Sand 2 broek mocht binnenbrengen bij Eko Motorwear en met een Rev’it Neptune GTX broek naar huis reed.

Grote voordeel van die Neptune GTX is dat er een laag Goretex in zit, wat me een pak meer droogheidszekerheid zou moeten geven dan de Hydratex-laag in de Sand 2.

Over een paar maanden weten we of de broek het houdt en de piemel droog blijft. Ik kijk al uit naar de volgende zware stortbui.

revit-motorbroek-goretex

7 thoughts on “Nieuwe broek: Rev’it Neptune GTX

  1. Pingback: Rev’it Sand 2: weer zonder lekken | Jean Le Motard

  2. Als ik zo vrij mag zijn een tip te geven 🙂
    Stap af van de 3 of 4 in 1 motorkleding, 100% waterproof, vergeet het! Bij kleding met een waterproof liner zuigt de buitenjas zich na een tijdje vol met water, wordt veel zwaarder en begint links of rechts of overal tegelijk te lekken. Misschien dat je met je goretex liner nog wat respijt krijgt, maar ik geloof er niet meer in. Ik rijd ondertussen 8 jaar en ben al aan mijn derde pak toe. (woon-werkverkeer Antwerpen Brussel zo’n 25000km/jaar, misschien zijn we mekaar al tegen gekomen :-)) De revit sand I heb ik ook gehad, binnen het jaar was het om weg te gooien, werkelijk.
    Ik ben nu overgeschakeld op KLIM, 2 tot 3 maal zo duur, maar neem het van mij aan, 10 maal zo goed. Absoluut waterdicht, al bijna 2 jaar nu, dagelijks gebruik. Ook volledig winddicht, is dus relatief warm, al heeft het geen thermische isolatie, degelijke onderkleding is een must. Ik draag eronder een verwarmde binnenjas (winter en herfst) en een t-shirt met lange mouwen. Het zijn eigenlijk meer offroad gerichte pakken, maar aangezien jij met een GS rijdt, neem ik aan dat je dat geen probleem vindt 🙂 Misschien zijn er nog andere merken die dit principe hanteren, maar ik ben ze nog niet tegengekomen. (Rukka misschien, al heb ik daar al andere dingen over gehoord)
    Leuke blog trouwens, ik ben hem zowat helemaal in één keer aan het lezen 🙂

    • Bedankt voor de tip Gert. Het volgende pak zal inderdaad doordachter uitgekozen worden. Klim, Held en Rukka zijn de merken die ik hoor terugkomen. Maar tegen dat het zover is, zal ik wat uitgebreidere research doen 🙂

      Je eerste pak is sowieso nattevingerwerk hè. Als beginnende motard weet je vaak niet eens hoe je motorgebruik zal zijn of evolueren.

      Ik denk trouwens dat de Rev’it Sand wel een goed pak kan zijn, hangt af van wat je van plan bent. Maar voor doorrijders zijn er zeker betere keuzes.

      Nog veel leesplezier 😀

      PS: Ik doe tegenwoordig woonwerkritten Limburg-Brussel 🙂

      • Inderdaad, als beginnend motard moet je héél veel leren. Ik rijd dus al een jaar of 8 en reken mezelf nog steeds tot die categorie, blijven leren is de boodschap! Daarom dat ik jouw blog zo super vind, elk beginnend motard kan hier heel wat waardevolle info scoren. Doe zo verder!
        De Rev’it sand zal inderdaad wel afdoende en zelfs goed zijn voor bepaalde doeleinde, vaak regen rijden is er alvast geen van :-). Ik gebruik het mijne nu af en toe als outfit voor een dagje endurofun 🙂
        Ah, naar Limburg verhuisd…alvast een mooiere streek om als motard te vertoeven!

        Nog veel rij en schrijfplezier!

  3. Pingback: Nieuw gerief | Jean Le Motard

  4. Pingback: Nieuw gerief in 2016 | Jean Le Motard

  5. Pingback: Tot ziens Rev’it. Welkom Klim Badlands. | Jean Le Motard

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.