Tijdens de eerste bevindingen was het al duidelijk dat zijkoffers handig zouden zijn. Dus ging ik op zoek. Nieuw zijn ze niet meer te vinden, en de nieuwprijs zou zo’n 290 euro per koffer geweest zijn, dus zelfs als ik ze nog nieuw zou vinden, toch stevig aan de prijs.
Tweedehands BMW Vario zijkoffers dan maar. Op tweedehandssites vind je die gewoon niet. Een andere tactiek bedacht. Zoekertjessites op (Autozone, Autoscout24, Motovlan, Kapaza, 2dehands …) en kijken of er tweedehands BMW F 650 GS’en zijn bijgekomen. Checken of er zijkoffers bij zitten. En dan die verkopers contacteren: “Verkoopt u uw zijkoffers apart?”
Die procedure elke week uitgevoerd sinds begin mei, een tiental mensen gecontacteerd, en zopas was het eindelijk beet. Het rechterkoffer heeft wel wat krassen, maar verder lijken ze eigenlijk ongebruikt.
Met de koffers op het kleinste volume wordt de motor niet breder. Het stuur blijft het breedste punt. Handig om te weten bij het filerijden. Maar wel opletten dus met de koffers op maximaal volume.
Pingback: 1 jaar BMW F 650 GS gereden: evaluatie | Jean Le Motard
Pingback: Test: Triumph Tiger 800 XCa | Jean Le Motard